05 February 2009

Tinggal Kenangan....

Hari ni sepatutnya aku balik semula ke Johor Bahru sebab aku kene sekolah esok.. tapi aku ambil keputusan untuk x bekerja esok hari.. Aku masih dalam keadaan trauma selepas abah yg aku sayang pergi buat selamanya..

Abah aku bole dikatakan pergi dalam keadaan yang tragis.. penuh berdarah.. penuh drama.. tapi bagi aku abah aku pergi dalam keadaan syahid.. pergi dalam keadaan bersih, masih ada air wuduk, baru selesai menunaikan solat subuh berjamaah.. Ya Allah ampunkanlah dosa2 abah yg lalu.. semoga abah bahagia di alam kubur sementara menunggu tibanya saat kiamat tiba..

Kadang2 kalo aku tiba2 teringat kat abah.. meleleh air mata aku.. abah kalo beli makanan asal sampai umah mesti nama aku yg dipanggil.. die tau aku suke makan.. kalo aku puasa pulak bgtau jer.. waktu berbuka macam2 yang abah aku belikan untuk aku makan.. kalo aku puasa abah mmg layan habisss, nak makan ape jer cakap... semua tu sekarang tinggal kenangan, apa yg aku mampu hanya mendoakan agar abah bahagia di alam sana...

Apapun... hidup aku mesti diteruskan.. aku akan jaga mak aku dengan baik x kan menderhaka sebaliknya selagi terdaya aku akan sentiasa taat kepadanya.. sampai ketemu lagi.. salam rindu buat abah tersayang.. wassalam...

No comments:

Post a Comment