08 April 2009

Hari yang memilukan..

Semalam adik aku sms.. anak kucing aku sakit.. aku da rasa x sedap hati.. minggu lepas da sekor mati, frust betul aku.. balik sekolah terus aku cabut balik kluang, kebetulan rabu tu cuti keputeraan sultan johor..

Anak kucing aku ni da nazak..tapi masih bole bernafas.. mak aku suh bagi air kelapa.. maghrib2 aku ambik kelapa muda dan minumkan.. tapi lotong masih x bole bangun, lembik sangat dah badan die.. malam tadi tengah tgk tv mak aku jerit2 panggil aku duh ke dapur.. lotong da bole bangun dan jalan.. aku rasa syukur sangat..

Tapi hari ni, lotong bole jalan tapi badan die da teruk sangat.. lemah.. aku mmg da x bole thn tgk die derita mcm tu, aku nangis tgk keadaan lotong lebih teruk dari masa abah aku meninggal.. aku mmg sayang kucing2 aku especially lotong dan adik beradik die, sbb ini jer kucing yang aku ader, pastu walau kucing kampung bulu badan die tebal cam ade campuran2. skrg aku da balik ke jb x tau ape akan jadi pada die, aku da suh mak basuh badan die ngn detol.. harap2 lotong masih bole hidup..

Dari kiri Lotong.. (tgh nazak) yang tengah Naning (mati minggu lepas)
yang tinggal sekarang hanya Memey dan ibunya (sihat..harap2 terus sihat aminnn..)

Harap2 lotong bole sihat semula.. kalo x bole baik jugak.. moga2 Allah cepat2 ambik nyawa die, x sanggup aku tgk die menderita..

No comments:

Post a Comment